Mp3 Player

Sunday 25 March 2012

KEPERITAN~~

hari nie aku nak cerita utk pertama kali aku sbg pesakit SLE, aku telah dimasukkan ke hospital Sg. Buloh...wad kecemasan, zon separa kritikal~ naik ambulans UITM.. kerana jangkitan di mata...nasib baik bukan pasal SLE....masih boleh tersenyum~~walaupon dh xnampak mata~~..






ketika di wad kecemasan













keesokan harinya aku demam teruk tp aku bertahan sampai hari isnin sbb KLINIK UITM tutup....hari isnin still demam 39darjah celcius...dapat cuti 2 hari...bosann~~ pada 20/3 aku dh mula muntah2, cirit birit, semakin teruk...aku pergi balik ke klinik & kne marah dgn DR. sampai aku nak nangis & tepon KAK ADHA sbb dh x larat....huhuhuhu..kak ADHA yg temankan ke HOSPITAL SELAYANG sbb aku requestkan kat Dr. sbb rekod aku kat hospital selayang~~sampai di H.selayang aku masih boleh bertahan..aku ditempatkan di zon Hijau iaitu zon tidak kritikal...masih lg amik no. tunggu turn..semua n tiba2 ak dh rse x selesa aku pon ke tandas...n aku cirit birit....nombor masih lambat kesakitan yg aku tanggung dh x upaya ditahan....muka aku dh semakin pucat lesi n aku terasa loya terus berlari ke tandas..aku muntah & cirit birit...owhh tidakkkk~~ the worst day in the world..tp kak adha kata xpe~~ tgh aku menahan kesakitan no. ku dipanggil...aku jump dr. & aku muntah di dlm tong sampah dr. & perut terasa dicucuk2 bessi...arghhhhhhh...sakit amat3...& kak adha cari kerusi roda n aku diusung di wad kecemasan & telantar di katil sementara no.23 aku dicucuk jarum utk memasukkan air sbb aku dh dehyrated...tiba2 dtg nurse lelaki bawa jarum utk mencari urat yg mengandungi darah beroksigen..tp die salah cucuk & tercucuk tulang aku hasilnya
tgn aku lebam, sekarang pon masih x hilang~~


ketika demam~~

makanan di wad kecemasan


dh mcm org gila~~~

kiri kanan dicucuk sbb first jarum 2 lari sbb salah parking~

makanan di hospital

dapat aku merasa...hahaha

yg nie sedapppp!!!
...aku masih x selesa dgn pakaian ku yg telah basah kerana tercirit ..... hanya ALLAH yg tahu betapa sakitnya aku ketika itu.....HP aku x putus2 terima msg kata2 semangat....~~di wad kecemasan..abah, pakngah, mcik yg menjaga aku, adik ayah dgn suami die dtg menjenguk.. pada 12.00mlm aku di pindahkan di wad 9C tingkat 9 katil 20...diiringi bersama abah & kak adha...ibu setiap kali menelefon kak adha utk bertanyakan keadaan aku....setelah tiba di wad aku ditinggalkan seorg diri...& abah hantar balik kak adha ke kolej... pada jam 2pg DR. dtg bertanyakan keadaan ak...aku ceritakan semuanya...tp dr. cina 2 mcm pernah jumpa & dr. india 2 ala2 hindustan gitu...boleh tahan....hehehehhee....& aku dipindahkan ke bilik kuarantin kerana keadaan aku yg agak lemah...terasa macm anak TAN SRI plak....hahahahaha...duduk blik seorg diri...huhuhuhu...tp bosan sbb xder sape yg dtg jenguk dh..yg dtg jenguk aku hanya DR2 pakar aku jer dr Dr. paru, Dr. practical, Dr. SLE & nurse yg dtg suntik ubat & tukar air..sakit giler...huhuhuhu...menangis lg aku..........abah lg la dtg hantar brg yg telah disiapkan oleh temanku AFIKA BALKIS...sbnarnya xnak susahkan die lgpon die bukannya sihat sgt,....huhuhuhu...pastu blah..anak kambing die lg penting..lusa ibu dtg jenguk bersama2 ayah tiri...waktu 2 betapa gembiranya hati rse mcm nak blik terus...~~ & mak angkat pon dtg walaupon sebentar....tp sgt3 bahagia~~~huhuhhuhu.....keesokkan harinya aku pon discharge mungkin sbb kehadiran org2 yg aku syg....I LOVE YOU ALL...org yg kita syg mampu memberikan kita semangat utk hidup~!!! disamping DOA2 yg dipohon...~!!!!...

No comments:

Post a Comment